ماهان صفوی

دوستانم را چگونه انتخاب کنم ؟

يكشنبه, ۵ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۲۲ ق.ظ

مطلبی دیگر درباره آموزش دانش آموزان برای انتخاب دوست خوب


(ماهان صفوی )


مطلب را در ادامه مطلب مشاهده نمایید



چگونه دوست خود را انتخاب کنیم؟


 

1-دوستانی پیدا کنید که شبیه خودتان باشند!

توی این دنیای بزرگ هیچ دو تا آدمی مثل هم نیستند. حتی دو قلوهاهم قیافه‌شان باهم یکی است ولی چیز های دیگرشان باهم فرق می‌کند.مثلاً آرزوهایشان،رنگ مورد علاقه‌شان،شغلی که دوست دارند و از این چیزها...برای همین شما نمی‌توانید دوستی پیدا کنید که عین خودتان باشد.اما می‌توانید آدمی را پیدا کنید که لااقل به شما شبیه‌تر باشد.اگر دوست شما خیلی با شما فرق کند با هم به شما خوش نمی‌گذرد.مثلاً اگر شما خیلی کتاب‌های داستان و شعر دوست داشته باشید اما دوستتان فقط کتاب‌های درسی بخواند یا اگر شما خیلی ورجه وورجه دوست داشته باشید اما دوستتان خیلی آرام باشد،شما دوست‌های خیلی خوبی برای یکدیگر نمی‌شوید.

2-از کلاس خودتان شروع کنید.

به کارهایی که همکلاس هایتان انجام می‌دهند یا حرف‌هایی که می‌زنند دقت کنید.مثلاً به بازی‌هایی که در زنگ تفریح می‌کنند دقت کنید.این جوری می‌توانید کسی را که دوست دارید با او دوست شوید،پیدا کنید.مثلاً یک همکلاسی که دارد در مورد یک بازی حرف می‌زند که شما آن را بلدید یا کسی که در مورد کارتون مورد علاقه شما حرف می‌زند،ممکن است دوست آینده شما باشد.فقط یادتان باشد که اول از کلاس خودتان شروع کنید.چون بچه‌های کلاس‌های دیگر،هم سنشان باهم فرق می‌کند و هم کمتر می‌توانید با هم باشید.اما اگر در کلاس خودتان دوست پیدا نکردید،در زنگ تفریح دنبال دوستان دیگر باشید.

3-سر حرف را باز کنید!

خب!فکرکنیددوستی را که دوست داریدبااودوست شوید پیداکرده اید.حالابایدبتوانیدبااوحرف بزنید تا دوستی‌تان شروع شود.این جور وقت‌ها بدترین کار این است که بگویید((بامن دوست می شی؟))      اول باید سوال‌های دیگری از او بکنید.مثلاً اسمش را بپرسید،بپرسید که نظرش در مورد معلمتان چیست یا از این حرف‌ها.بعد کم کم خود به خود با هم دوست می‌شوید.

4از جواب نه،نترسید.    

یادتان باشد هر کسی حق دارد دوست‌های خودش را انتخاب کند.اگر دوستتان دلش نخواست با شما دوست بماند ناراحت نشوید.این کارا و این معنا را نمی‌دهد که شما دوست خوبی نیستید.

5-در مورد احساستان با هم حرف بزنید.

اول دوستی فقط در مورد معلم و تکلیف‌های مدرسه و تغذیه و از این جور چیزها حرف می‌زنید.اما کم کم باهم صمیمی ترمی شویدودوست های صمیمی در مورد احساسات خودشان هم حرف می‌زنند.مثلاً اگر امروزغمگین،شاد یا عصبانی هستید آن را به دوستتان بگویید.

6-به دوستتان کمک کنید و از او کمک بگیرید.

اگر دوستتان مشکلی داشت به او کمک کنید.مثلاً اگر در انجام دادن تکالیفش مشکل داشت و شما بلد بودید راهنمایی‌اش کنید.یا اگر دوست داشت سی دی یک بازی کامپیوتری داشته باشدوپول خریدنش را نداشت سی دی را هم برای او ببرید.یادتان باشد وقت‌هایی هم هست که شما کمک می‌خواهید و دوستتان می‌تواند به شما کمک کند. هیچ وقت کمک دوستتان را رد نکنید.  

7-به جای دعوا کردن با هم حرف بزنید.

همه دوست‌ها با هم دعوایشان می‌شود.مهم این است که یاد بگیرید وقت دعوا کاری نکنید که همیشه با هم قهر بمانید.مثلاً به جای این که بگویید تو منو عصبانی کردی بگویید من به خاطر کار تو عصبانی‌ام.موقع دعوا حرف‌های زشت به هم نزنیدو کتک کاری نکنید.چون آن وقت معذرت خواهی کردن و آشتی کردن خیلی سخت‌تر می‌شود.کلا آدمیزاد که زبان دارد،پس وقت دعوادست و پایش را به کار نمی‌اندازد!      

8-معذرت خواهی کنید.

پیش می‌آید که بعضی وقت‌ها کاری می‌کنیم که دوستمان از دستمان عصبانی می‌شود.مثلاً وسایل شخصی‌اش را بدون اجازه بر می‌داریم این جور وقت‌ها باید از او معذرت خواهی کنیم.یادتان باشد که معذرت خواهی کار آدم‌های شجاع است نه آدم‌های ترسو.

9-پشت سرهم حرف نزنید.

خیلی وقت‌ها جمع‌های دوستانه بیشتر از دو نفر است.مثلاً 4نفر باهم دوست می‌شوند.این جور وقت‌ها اگر دو تا از دوستان پشت سر آن یکی‌ها حرف بزنند دوستان دیگر خیلی عصبانی می شوند و از دستتان دلخور می‌شوند.این کار را نکنید بدتر از همه این است که دوستانتان دیگر به شما اعتماد نمی‌کنند حق هم دارند چون وقتی پشت سر یک نفر حرف زدید از کجا که پشت سر دیگران حرف نمی‌زنید می‌بینید آدم همین طور الکی الکی دوستانش را از دست می‌دهد و تنها می‌شود!


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۰۵
ماهان صفوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی